Muchomorki

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Anna Matuszczak
  • Martyna Przybysz

Pedagog specjalny:

  • Natalia Białowąs

Pracownik obsługi:

  • Jolanta Ewald

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

I  TYDZIEŃ- „Jesienne warzywa”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Słuchanie wiersza H. Januszewska „ Hafciarka jesienna”- poznanie barw jesieni, utrwalenie nazwy miesiąca.
  • Słuchanie i nauka refrenu piosenki „Dynia Dana- Pan Miłosz”- inscenizacja tekstu piosenki.
  • Zabawa „Gdzie jest dynia” używanie pojęć nad, pod, obok.
  • Słuchanie wiersza „Na straganie”. Oglądanie ilustracji warzyw zawartych w wierszu- nazywanie ich.
  • „Jesienne zagadki i logiczne układanki” – Międzynarodowy Program „Kodowanie na dywanie”

II  TYDZIEŃ- „Dzień i noc”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • „Marcelinka”- ilustrowane opowiadanie-ilustrowanie opowiadania za pomocą emblematów słońca, księżyca oraz wyjaśnienie rytmu dnia i nocy.
  • „Planety emocji”- zajęcia z el. arteterapii. Tworzenie planet z różnorodnych materiałów.
  • Eksperyment „Dzień i noc”
  • Uświadomienie jak ważne dla zdrowia jest sen i zdrowe żywienie „Witaminy ukryte w przetworach”- Międzynarodowy Program „Kodowanie na dywanie”
  • Zwierzęta, które nie śpią w nocy- oglądanie ilustracji przykładowych zwierząt które nie śpią w nocy- nazwanie ich.

III  TYDZIEŃ- „Jak przekazujemy informacje”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Zapoznanie z piosenką  Śpiewające Brzdące –„Pan Listonosz” – ilustrowanie piosenki ruchem i nauka refrenu.
  • Wycieczka do Muzeum Rogala w Poznaniu- poznanie gwary poznańskiej, oraz tradycji produkcji rogali świętomarcińskiech.
  • „Jak dziś przekazujemy informacje?” – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji. Deci nazywają przedmioty, mówią do czego służą.
  • Oglądanie filmu „Poczta- przygody Panny Kreseczki”. Poznanie pracy listonosza
  • Zabawa matematyczna „Zgubiony list”- przeliczanie kopert, manipulowanie ilością kopert- dodawanie i odejmowanie.
  • Słuchanie bajki terapeutycznej o wzajemnej pomocy „Pocztuś gubi listy”- E. Morgan

IV  TYDZIEŃ- „Deszczowa pogoda”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • „Deszczowy obrazek”- tworzenie obrazka przy użyciu tylko koloru niebieskiego.
  • Wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Kropelki”. Poznawanie roli wody w życiu człowieka
  • Eksperyment „Deszczowa pogoda”- skąd się bierze deszcz, pomiary ilości deszczu w danym tygodniu.
  • Zabawa matematyczna z kodowaniem „Dbamy jesienią o zdrowie”- Międzynarodowy Program „Kodowanie na dywanie”

V TYDZIEŃ – „Moje osiedle, moje miasto Poznań”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Słuchanie ciekawostek na temat osiedla Lecha, poznanie jego charakterystycznych cech,. Nazywanie dzielnicy-Nowe Miasto-Rataje.
  • Oglądanie  legendy „O poznańskich koziołkach” –rozmowa na temat wysłuchanej legendy.
  • Zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Poznańskie Koziołki”-ilustrowanie piosenki ruchem.
  • Oglądanie ilustracji ważniejszych budowli Poznania .Budowanie z klocków Ratusza i kamieniczek na Starym Rynku-porównywanie wysokości.
  • Wskazywanie na mapie Polski-miasta Poznania i nazywanie rzeki która prze nie przepływa- Warta.