Nauczyciele wychowania przedszkolnego:
- Anna Matuszczak
- Martyna Przybysz
Pedagog specjalny:
- Natalia Białowąs
Pracownik obsługi:
- Jolanta Ewald
ZAGADNIENIA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
I TYDZIEŃ- „Jesienne warzywa”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Słuchanie wiersza H. Januszewska „ Hafciarka jesienna”- poznanie barw jesieni, utrwalenie nazwy miesiąca.
- Słuchanie i nauka refrenu piosenki „Dynia Dana- Pan Miłosz”- inscenizacja tekstu piosenki.
- Zabawa „Gdzie jest dynia” używanie pojęć nad, pod, obok.
- Słuchanie wiersza „Na straganie”. Oglądanie ilustracji warzyw zawartych w wierszu- nazywanie ich.
- „Jesienne zagadki i logiczne układanki” – Międzynarodowy Program „Kodowanie na dywanie”
II TYDZIEŃ- „Dzień i noc”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- „Marcelinka”- ilustrowane opowiadanie-ilustrowanie opowiadania za pomocą emblematów słońca, księżyca oraz wyjaśnienie rytmu dnia i nocy.
- „Planety emocji”- zajęcia z el. arteterapii. Tworzenie planet z różnorodnych materiałów.
- Eksperyment „Dzień i noc”
- Uświadomienie jak ważne dla zdrowia jest sen i zdrowe żywienie „Witaminy ukryte w przetworach”- Międzynarodowy Program „Kodowanie na dywanie”
- Zwierzęta, które nie śpią w nocy- oglądanie ilustracji przykładowych zwierząt które nie śpią w nocy- nazwanie ich.
III TYDZIEŃ- „Jak przekazujemy informacje”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Zapoznanie z piosenką Śpiewające Brzdące –„Pan Listonosz” – ilustrowanie piosenki ruchem i nauka refrenu.
- Wycieczka do Muzeum Rogala w Poznaniu- poznanie gwary poznańskiej, oraz tradycji produkcji rogali świętomarcińskiech.
- „Jak dziś przekazujemy informacje?” – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji. Deci nazywają przedmioty, mówią do czego służą.
- Oglądanie filmu „Poczta- przygody Panny Kreseczki”. Poznanie pracy listonosza
- Zabawa matematyczna „Zgubiony list”- przeliczanie kopert, manipulowanie ilością kopert- dodawanie i odejmowanie.
- Słuchanie bajki terapeutycznej o wzajemnej pomocy „Pocztuś gubi listy”- E. Morgan
IV TYDZIEŃ- „Deszczowa pogoda”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- „Deszczowy obrazek”- tworzenie obrazka przy użyciu tylko koloru niebieskiego.
- Wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Kropelki”. Poznawanie roli wody w życiu człowieka
- Eksperyment „Deszczowa pogoda”- skąd się bierze deszcz, pomiary ilości deszczu w danym tygodniu.
- Zabawa matematyczna z kodowaniem „Dbamy jesienią o zdrowie”- Międzynarodowy Program „Kodowanie na dywanie”
V TYDZIEŃ – „Moje osiedle, moje miasto Poznań”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Słuchanie ciekawostek na temat osiedla Lecha, poznanie jego charakterystycznych cech,. Nazywanie dzielnicy-Nowe Miasto-Rataje.
- Oglądanie legendy „O poznańskich koziołkach” –rozmowa na temat wysłuchanej legendy.
- Zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Poznańskie Koziołki”-ilustrowanie piosenki ruchem.
- Oglądanie ilustracji ważniejszych budowli Poznania .Budowanie z klocków Ratusza i kamieniczek na Starym Rynku-porównywanie wysokości.
- Wskazywanie na mapie Polski-miasta Poznania i nazywanie rzeki która prze nie przepływa- Warta.