Krasnoludki

Nauczyciele wychowania przedszkolnego:

  • Anna Matuszczak
  • Martyna Przybysz

Pedagog specjalny:

  • Natalia Białowąs

Pracownik obsługi:

  • Jola Ewald

FARM ANIMALS / EASTER – KWIECIEŃ

  • „Farm animals” – prezentacja słownictwa związanego ze zwierzętami na farmie
  • „Farm animals song” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki / zabawy z piosenką
  • „1,2,3 can you quess which one is me?” – zabawy językowe w oparciu o książeczkę aktywizującą 
  • „Farm animal sounds” – zagadki słuchowe z wykorzystaniem flashcards
  • „What is in the Easter basket?” – zabawy o tematyce Wielkanocy

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC KWIECIEŃ

I  TYDZIEŃ- „WIOSNA W OGRODZIE”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Zapoznanie z narzędziami używanymi w ogrodzie oraz pracami wykonywanymi w nim.
  • „Czego rośliny potrzebują do życia?” –  wysłuchanie opowiadania M. Różyckiej o żółtym tulipanie – rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych, wyrabianie opiekuńczej postawy wobec roślin.
  • Nauka piosenki „Marchewka Maja”.
  • Przeliczanie  w zakresie 6, układanie prostych rytmów.

II  TYDZIEŃ- „NA WSI”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Wysłuchanie wiersza T.M. Massalskiej pt.” W gospodarstwie” – nazywanie zwierząt żyjących w gospodarstwie. Wyjaśnienie kim jest rolnik i czym się zajmuje.
  • Taniec z chustami do utworu A. Vivaldiego pt. „Wiosna”.
  • Dzielenie nazw zwierząt na sylaby.
  • Wykonanie pracy plastycznej.
  • Nazywanie zwierząt dorosłych i ich dzieci.

III  TYDZIEŃ- „WIELKANOC”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • „Wielkanocne zwyczaje” – rozmowa na temat zwyczajów Wielkanocnych w oparciu o ilustracje oraz wiersz M. Konopnickiej pt. „Jak to będzie?”
  • „Co możemy zrobić z jajka” – Oglądanie jajek: ugotowanego i surowego – wyszukanie różnic i podobieństw, porównywanie ciężkości. Zapoznanie z budową jajka.
  • Wykonanie eksperymentu: co dzieje się gdy wrzucimy jajka do wody z solą.
  • Zabawy logopedyczne usprawniające pracę języka.
  • Zabawy matematyczne: posługiwanie się określeniami: mniej, więcej, tyle samo. Określanie położenia przedmiotów.
  • Śniadanie Wielkanocne.

IV  TYDZIEŃ- „ZWIERZĘTA Z DŻUNGLI I SAWANNY”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Zapoznanie z nazwami zwierząt egzotycznych. Poszerzenie wiedzy o ich życiu oraz  zwyczajach.
  • Zabawy matematyczne: dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy obrazkami.
  • Wysłuchanie bajki pt. „Trampolinek idzie do zoo” U.Piotrowskiej.
  • Nauka piosenki pt. „idziemy do zoo”. Ilustrowanie treści ruchem.
  • Zabawy matematyczne: przeliczanie zwierząt, określanie ich wielkości. Klasyfikowanie zwierząt ze względu na: wielkość, kolor.
  • „Gdzie ryczy lew?” – zabawy słuchowe.

V  TYDZIEŃ- „JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Oglądanie ilustracji przedstawiających Polskie symbole Narodowe. Odsłuchanie hymnu „Mazurek Dąbrowskiego”
  • Wykonanie pracy plastycznej z okazji Święta Flagi.
  • Zabawy z chustą animacyjną.
  • Nauka piosenki pt.”Jesteśmy Polką i Polakiem”.
  • Zabawy paluszkowe.

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC MARZEC

I  TYDZIEŃ- „MUZYKA WOKÓŁ NAS”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Wysłuchanie wiersza E. Stadmuller pt. „Gdzie mieszka muzyka?”.
  • Zapoznanie z instrumentami muzycznymi: ich nazwami, wyglądam, sposobem grania .
  • Przeliczanie instrumentów w zakresie 6, klasyfikowanie ich ze względu na: rodzaj, kolor, wielkość.
  • Zabawy do piosenki „Jestem muzykantem Konszabelantem”.
  • Rozwiązywanie zagadek muzycznych.

II  TYDZIEŃ- „OZNAKI WIOSNY”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego pt. „Bajka o dniach tygodniach” – zapoznanie z nazwami tygodnia.
  • Czym są kalendarze i jakie są ich rodzaje.
  • Zmiany w pogodzie – jak zmienia się pogoda w marcu, co oznacza przysłowie „W marcu jak w garncu”
  • Zapoznanie z nazwami wiosennych kwiatów, opisywanie ich wyglądu.
  • Zapoznanie z mieszkańcami łąki.
  • Wykonanie pracy plastycznej.
  • Obchody „Dnia Matematyki”.

III  TYDZIEŃ- „NADCHODZI WIOSNA”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Wysłuchanie wiersza A. Surowiec pt. „Nadchodzi Wiosna” – poznanie charakterystycznych cech  wiosny opisanych  w wierszu. Zachęcanie do wypowiedzi na określony temat.
  • Nauka piosenki pt. „hop, hop, wiosna juz tu”. Ilustrowanie treści piosenki ruchem.
  • Zabawy matematyczne, min. przeliczanie, określanie wielkości.
  • Zabawy logopedyczne usprawniające pracę języka.
  • Obchody Pierwszego Dnia Wiosny.

IV  TYDZIEŃ- „Wiosenna łąka”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Wysłuchanie wiersza Z. Baryły pt. „wiosenna łąka”. Rozpoznawane i nazywanie wybranych owadów na podstawie charakterystycznych cech budowy,  naśladowanie odgłosy owadów.
  • Zabawy matematyczne: dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy obrazkami.
  • Zabawy z chustą animacyjną.
  • Wykonanie pracy plastycznej.
  • Rozmowa na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka, zapoznanie kształtowanie reakcji na sygnał dźwiękowy, niebezpieczeństwo płynące z kontaktu z pszczołami, znaczenie miodu dla ludzi.

ANGIELSKI – MARZEC

PETS – ZWIERZĘTA DOMOWE

– wprowadzenie słownictwa związanego ze zwierzętami domowymi

– „I have a pet” – zapoznanie z tekstem i melodią utworu

– zabawy z piosenką „I have a pet”

– aktywne słuchanie książeczki „1,2,3 which one is me?” – zwierzęta domowe i ich odgłosy

– gry i zabawy językowe w oparciu o flashcards i inne pomoce dydaktyczne

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC LUTY

I  TYDZIEŃ- „KARNAWAŁOWE ZABAWY”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • „ W karnawale, w karnawale”– słuchanie wiersza Z. Dmitroca. Rozmowa nt. zwyczajów karnawałowych, oglądanie charakterystycznych rzeczy: maska, czapeczka itp.
  • „Maska karnawałowa” – zajęcia plastyczne  Kształtowanie umiejętności przyklejania sypkich materiałów
  • Eksperyment karnawałowy – „Magiczny balon”- naelektryzowany balon przyciąga wycięte małe gwiazdki, serduszka.
  • PRZEDSTAWIENIE Z OKAZJI DNIA BABCI I DZIADKA
  • „Balony, baloniki” – zabawy matematyczne Klasyfikacja balonów według koloru, rozmiaru: duży, mały. Doskonalenie liczenia do 10.

II  TYDZIEŃ- „BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Słuchanie bajki dla dzieci „Kubuś Puchatek”. Omówienie bajki. Rozmowa o swojej ulubionej postaci z bajek.
  • Słuchanie piosenki „Czerwony Kapturek” Bajeczki Pioseneczki. Taniec z szarfą w rytm piosenki.
  • Eksperyment „Nurek w butelce”
  • „Domek” Zabawa matematyczna. Dziecko dostrzega co znikło ze zbioru przedmiotów (el. domku: okno, drzwi itp.)
  • Obchody Walentynek

III  TYDZIEŃ- „U FRYZJERA”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • „Dwa jeże” – słuchanie wiersza L.J. Kerna. Rozmowa nt. rodzajów fryzur i pracy fryzjera.
  • Zajęcia plastyczne „Fryzurka na wietrze”- dmuchanie słomką na farbę, tworzenie fryzur.
  • Nazywanie urządzeń elektrycznych użytych w pracy fryzjera, omówienie jak bezpiecznie z nich korzystać.
  • „W salonie fryzjerskim” – zabawa matematyczna. Posługiwanie się nazwami przyborów fryzjerskich. Doskonalenie liczenia.

IV  TYDZIEŃ- „ZDROWE PRZEDSZKOLAKI”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Słuchanie wiersza Antonety-Anny Bednarek „Zostanę pielęgniarką”. Rozmowa na temat pracy pielęgniarki
  • „Zdrowia smaki” Centrum Uśmiechu – zajęcia muzyczno-ruchowe. Wdrażanie dzieci do dbania o zdrowie.
  • „U dentysty” – słuchanie wiersza B. Formy połączone z zabawą dydaktyczną „Co lubi ząbek?”.
  • „Piramida żywienia”- poznanie zasad zdrowego odżywiania, nazywanie znanych produktów.
  • „U lekarza” – zapoznanie z rodzajami lekarstw, sprawdzanie na wadze co jest cięższe a co lżejsze Projekt edukacyjny „Matematyka- lubię to”
  • „Zdrowe jedzenie” – zabawa dydaktyczna. Rozumienie potrzeby spożywania produktów potrzebnych do zachowania zdrowia. Zgodne współdziałanie w zespole.

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC STYCZEŃ

I  TYDZIEŃ- „ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Słuchanie wiersza M. Buczkówny „Sarenka w zimie”-rozmowa na temat wiersza. Rozmowa na temat co robi pan leśniczy?
  • Wykonanie pracy plastycznej  „Karmnik”-naklejanie gotowych elementów, przyklejanie ziarenek i ptaszków.
  • Zabawa matematyczna „Ptaszki w karmniku”-układanie i przeliczanie ptaszków w karmniku. Zwrócenie uwagi w jakim miejscu znajdują się ptaki: na daszku, w karmniku, nad karmnikiem, pod karmnikiem.
  • Słuchanie wiersza „Domek dla ptaszków” I. Suchorzewskiej – rozmowa nt. Jak możemy pomóc ptakom przetrwać zimę?, Czym karmimy ptaki?- uzupełnianie karmnika przedszkolnego.

II  TYDZIEŃ- „ZIMOWE ZABAWY”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Słuchanie wiersza „Zima” M. Konopnicka- rozmowa na temat wiersza. Oglądanie ilustracji „Zima”- obrazki przedstawiające oznaki zimy: bałwan, płatki śniegu, choinkę, sanki, narty, łyżwy- dzielenie na sylaby.
  • Zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Zima, zima, zima, pada, pada śnieg”. Ilustrowanie piosenki ruchem.
  • „Kostki lodu”- eksperyment  badawczy
  • Zabawa matematyczna „Zimowa wyliczanka”-liczenie chmur i śnieżynek.
  • Oglądanie ilustracji „Bezpieczne zimowe zabawy”- poznanie zasad bezpiecznych aktywności zimowych.

III  TYDZIEŃ- „KOCHANI BABCIU I DZIADKU”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Wykonanie prezentu dla babci i dziadka.
  • Słuchanie bajki „Kicia Kocia gotuje”-rozmowa na temat opowiadania. Dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci. Oglądanie zdjęć dziadków-podawanie imion babci i dziadka.
  • Oglądanie ilustracji „Spacer z babcią i dziadkiem”- dostrzeganie różnic między ludźmi starszymi a dziećmi. Próba nazywania miesiąca w którym obchodzimy Dzień babci i dziadka- zwracamy się z szacunkiem do osób starszych.
  • Zabawa matematyczna „Kwiaty dla babci i dziadka”- manipulowanie ilością kwiatów.

IV  TYDZIEŃ- „POZNAJEMY RÓŻNE SKLEPY”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego „Gdzie się co kupuje” .Oglądanie ilustracji różnych rodzajów sklepów-omówienie gdzie się co kupuje. Rozmowa na temat pracy sprzedawcy.
  • Słuchanie i nauka piosenki „Sklep z zabawkami- Urwisowo”. Udzielanie odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczyciela dotyczące piosenki.
  • Oglądanie ilustracji „Sklep warzywniczy. Udzielanie odpowiedzi na pytania nauczyciela „Co możemy kupić w sklepie warzywniczym”. Nazywanie warzyw i owoców przy pomocy zagadek.
  • Słuchanie wiersza B. Formy „Zakupy”-rozmowa na temat wiersza.  Oglądanie różnych pieniędzy: monet, banknotów. Klasyfikowanie monet i banknotów.

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

I  TYDZIEŃ- „ODWIEDZINY ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Wysłuchanie bajki o Świętym Mikołaju. Rozmowa na temat treści wysłuchanej bajki. Oglądanie ilustracji przedstawiających Św. Mikołaja – opisywanie wyglądu, nazywanie charakterystycznych elementów stroju.
  • Układanie prostego rytmu, nazywanie zabawek, kolorów, określanie wielkości zabawek oraz posługiwanie się określeniami: duży, mały, większy, mniejszy – projekt edukacyjny „matematyka- lubię to”.
  • Wykonanie pracy plastycznej pt. „św. Mikołaj”.
  • Nauka piosenki pt. „o Świętym z brodą” – ilustrowanie treści piosenki ruchem.
  • Spotkanie ze Świętym Mikołajem.

II  TYDZIEŃ- „ROBI SIĘ CORAZ ZIMNIEJ”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

III  TYDZIEŃ- „ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Wysłuchanie wiersz pt. „Wierszowana opowieść wigilijna” K. Woźniak. Zapoznanie z tradycjami  świąt Bożego Narodzenia.
  • Tworzenie ozdób świątecznych różnymi technikami.
  • Oglądanie gałązek drzewa iglastego. Rozwijanie zmysłów dotyku i węchu. Rozumienie znaczenia wody w życiu roślin.
  • Rozwiązywanie zagadek o tematyce świątecznej.

IV  TYDZIEŃ- „ŚWIĘTA TUŻ TUŻ”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Wysłuchanie historii o aniołku i bożonarodzeniowej gwiazdce. Rozmowa na temat treści opowiadania.
  • Zabawy matematyczne: dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy obrazkami.
  • Zabawy z chustą animacyjną.
  • Zabawy paluszkowe do wiersza pt. „dziesięć palców mam” – projekt edukacyjny „Matematyka-lubię to”.

V  TYDZIEŃ- „NADCHODZI NOWY ROK”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Wysłuchanie wiersza pt. „Nowy Rok” H. Bechlerowa. Rozmowa na temat treści wiersza, Wyjaśnienie pojęć: nowy rok, sylwester..
  • Wykonanie masek sylwestrowych.
  • Wysłuchanie wiersza pt. „Tydzień ” J. Brzechwy – nauka dni tygodnia.
  • Oglądanie różnych rodzajów zegarów. Omówienie elementów zegara: tarcza, wskazówki.

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC LISTOPAD

I  TYDZIEŃ- „PIERWSZY POLSKA – MOJA OJCZYZNA”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Słuchanie wiersza Z. Dmitroc pt. „O warszawskiej Syrence”.
  • Zapoznanie z najważniejszymi miejscami w Poznaniu. Oglądanie ilustracji przedstawiających te miejsca.
  • Zapoznanie z symbolami narodowymi.
  • Nauka hymnu „Mazurek Dąbrowskiego”.
  • Zapoznanie z wybranymi miastami w Polsce. Oglądanie ilustracji charakterystycznych dla danych miast obiektów.

II  TYDZIEŃ- „DOMOWI ULUBIEŃCY”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Słuchanie opowiadania M. Tokarczyk pt. ” Domowi ulubieńcy”.
  • Oglądanie ilustracji przedstawiających zwierzęta domowe.
  • Nauka piosenki pt. „pieski małe dwa”. Zabawy ruchowe do piosenki.
  • Zapoznanie z zawodem weterynarza.
  • Zapoznanie ze sposobami dbania o zwierzęta domowe.
  • Zabawy matematyczne: przeliczanie, klasyfikowanie przedmiotów, używanie określeń: mały, duży, mniejszy, większy.

III  TYDZIEŃ- „MOJA RODZINA”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Wysłuchanie Opowiadania A. Surowiec pt. „Rodzinka”. Rozmowa kierowana pytaniami na temat treści opowiadania.
  • Nauka piosenki pt. „rodzina”. Zabawy ruchowe do piosenki.
  • Rozwiązywanie zagadek słownych oraz słuchowych dotyczących urządzeń domowych.
  • Zabawy matematyczne: układanie prostego rytmu, nazywanie kolorów, określanie liczebności zbiorów, posługiwanie się określeniami: mały, duży, mniejszy, większy.
  • Oglądanie ilustracji przedstawiających rodziny w różnych sytuacjach, min. w domu, na spacerze. Określanie co robią, gdzie się znajdują, wyszukiwanie różnic i podobieństw.

IV  TYDZIEŃ- „URZĄDZENIA W MOIM DOMU”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Wysłuchanie wiersza J. Myślińskiej pt. „Urządzenia elektryczne”.
  • Oglądanie ilustracji przedstawiających urządzenia elektryczne. Nazywanie ich oraz zapoznanie z ich zastosowaniem w domu.
  • Zabawy matematyczne: przeliczanie, posługiwanie się określeniami położenia przedmiotów: za, w, na, obok.
  • Rozwiązywanie zagadek słownych oraz słuchowych dotyczących urządzeń domowych.
  • Obchody Dnia Pluszowego Misia. Zapoznanie z historią tego święta. Nauka piosenki „Miś pluszowy”- ilustrowanie treści piosenki ruchem. Oglądanie ilustracji przedstawiających misie z popularnych bajek.

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

I  TYDZIEŃ- „JESIENNE WARZYWA”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Słuchanie wiersza „Na straganie” P. Siewiera-Kozłowska ,ilustrowany treści wiersza warzywami. Zapoznanie z pracą ogrodnika
  • Oglądanie różnych warzyw( marchewka, pietruszka, cebula, ziemniak itp.) oraz tego co można z nich zrobić. Uświadomienie jakie wartości mają warzywa dla zdrowia, degustacja warzyw.
  • Zapoznanie z ziemniakiem i jego wyglądem- tworzenie obrazka z ziemniaczanych pieczątek
  • Zabawa matematyczna „Warzywa w ogrodzie krasnoludka” przeliczanie warzyw, porównywanie liczebności: mało, dużo, mniej, więcej.

II  TYDZIEŃ- „MIESZKAŃCY LASU”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Oglądanie ilustracji lasu oraz zwierząt, które żyją w lesie. Nazywanie zwierząt. Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach i wskazywanie odpowiedniego obrazka.
  •  Słuchanie fragmentu opowiadania „Kolczatek” H. Bechlerowej , ilustrowanego obrazkami. Poznanie zwyczajów i wyglądu jeża.
  • Słuchanie piosenki i zabawa ruchowa do piosenki „Wiewióreczka mała”
  • Ptaki odlatują”- poznanie ptaków odlatujących i zostających w Polsce na zimę. Manipulowanie ilością ptaków- przeliczanie.

III  TYDZIEŃ- „BEZPIECZNIE NA ULICY”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Oglądanie ilustracji „Na ulicy”. Rozpoznawanie i nazywanie pojazdów na ulicy. Rozumienie określeń: przejście dla pieszych, pasy, sygnalizator świetlny, ścieżka rowerowa.
  • Zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Pan Policjant”. Nauka piosenki. Zabawy przy piosence. Kim jest Pan policjant?
  • Zabawa matematyczna „Znam znaki drogowe”. Rozpoznawanie znaków drogowych – kształtów wzrokowo oraz przez ruch dłoni wokół brzegu kartonika. wew. Projekt ed. „Matematyka- lubię to”
  • Dostrzeganie różnic w najbliższym otoczeniu- znajdowanie czerwonych i zielonych liści, obserwacja zmian w przyrodzie.

IV  TYDZIEŃ- „DESZCZOWA POGODA”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Oglądanie ilustracji „Jesień”. Opisywanie jesiennej pogody. Udzielanie odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczyciela. Rozwiązywanie zagadek: deszcz, wiatr, parasol.
  • Słuchanie wiersza „Parasolka” D. Gellner. Oglądanie różnych parasoli-zwrócenie uwagi na kolorystykę. Malowanie farbami konturu parasola.
  • Rozmowa na temat „Co możemy robić gdy pada deszcz?”-oglądanie ilustracji przedstawiających zabawy dzieci w domu i przedszkolu gdy pada deszcz.
  • Zabawa matematyczna „Deszczowe kropelki”-układanie rytmu z kropelek: mała-duża, mała-duża itd. Liczenie dużych i małych kropli.

V  TYDZIEŃ „CZYŚCIOSZKI”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • „Lustro”- rozwiązywanie zagadki J .Wasilewskiej. Oglądanie różnych lusterek. „Do czego jest nam potrzebne lusterko?”
  • Zapoznanie z tekstem piosenki „Umyć ręce”-zabawa muzyczno-naśladowcza. Ilustrowanie piosenki ruchem.
  • Eksperyment „Jak mydło walczy z zarazkami”
  • Zabawa matematyczna „Zgadnij czego brakuje”. Zapoznanie się z ilustracjami przedmiotów do codziennej higieny oraz uświadamianie co grozi w  gdy się higienę zaniedbuje.

ZAGADNIENIA NA MIESIĄC WRZESIEŃ

I  TYDZIEŃ- „PIERWSZY RAZ W PRZEDSZKOLU”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Słuchanie wiersza Ireny Suchorzewskiej „ Mam 3 latka, 3 i pół” Zapoznanie z wyglądem sali- ustalenie zasad panujących w sali – kodeks przedszkolaka.
  • Tworzenie krasnoludka z kształtów i odbitej rączki- nadanie imienia krasnoludkowi.
  • Zabawa matematyczna „W szatni”- nauka klasyfikowania.
  • Wyjście na teren ogrodu przedszkolnego- obserwacja roślin znajdujących się w ogrodzie obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

II  TYDZIEŃ- „JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • „Moje przedszkole” Rozpoznawanie pomieszczeń w przedszkolu, zapoznanie z innymi pracownikami przedszkola- ogrodnikiem, kucharkami, rehabilitantem i innymi pracownikami w placówce.
  • Słuchanie i nauka piosenki „Magiczne słowa”- Bajkowa drużyna. Zabawy przy piosence w kole. Udzielanie odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczyciela.
  • Tupanie i klaskanie na zapamiętywanie- nazywanie części ciała. Wewnątrz przedszkolny projekt edukacyjny „Matematyka-lubię to”.
  • Zabawa „Porządki w kąciku przyrody”-nazywanie zebranych darów w kąciku, układanie, segregowanie przyniesionych przez dzieci darów przyrody zebranych dzień wcześniej na terenie ogrodu przedszkolnego i tych przyniesionych z domu.

III  TYDZIEŃ- „LUBIMY SIĘ BAWIĆ”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Zabawa matematyczna „Kolorowe kropki”. Klasyfikowanie kropek ze względu na kolor i wielkość. segregowanie ze względu na kolor- Wewnątrz przedszkolny Projekt edukacyjny „Matematyka-lubię to” . Praca zespołowa robienie  na dużym arkuszu szarego papier w pętlach stempli z palców „Kropki”
  • Słuchanie wiersza „Zabawy” A. Łady-Grodzickiej. Rozpoznawanie zabawek przez dotyk-zabawa Czarodziejski woreczek. Posługiwanie się nazwami zabawek.
  • Słuchanie wiersza „Klocki” . Rozmowa  kierowana pytaniami na temat wiersza. Tworzenie „Domek z klocków”-naklejanie gotowych elementów, próba nazwania kształtów.
  • Oglądanie ilustracji przedstawiających różne zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla danej pory roku- tworzenie „Kalendarza pogody”- ustalenie jaka jest pogoda?

IV  TYDZIEŃ- „JESIENNE OWOCE”

W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:

  • Słuchanie popularnego  wiersza „Jesienią” M. Konopnickiej . Rozmowa na temat wiersza, poznanie owoców jesiennych i nazw ich drzew.
  • Słuchanie piosenki „Małe czerwone jabłuszko”- nauka refrenu. Taniec do piosenki.
  • Zabawa matematyczna „Ile jest owoców?”-liczenie (1,2,3) owoców na drzewach, pod drzewami z pomocą krasnoludka- manipulacja owocami.-Seria „znikające obiekty”-Wewnątrz przedszkolny Projekt edukacyjny „Matematyka-lubię to”
  • Oglądanie i nazywanie owoców. Rozmowa na temat „Co możemy zrobić z owoców”-obserwacja przekroju wybranych owoców, testowanie smaku.