Nauczyciele wychowania przedszkolnego:
- Anna Matuszczak
- Martyna Przybysz
Pedagog specjalny:
- Natalia Białowąs
Pracownik obsługi:
- Jola Ewald
FARM ANIMALS / EASTER – KWIECIEŃ
- „Farm animals” – prezentacja słownictwa związanego ze zwierzętami na farmie
- „Farm animals song” – zapoznanie z tekstem i melodią piosenki / zabawy z piosenką
- „1,2,3 can you quess which one is me?” – zabawy językowe w oparciu o książeczkę aktywizującą
- „Farm animal sounds” – zagadki słuchowe z wykorzystaniem flashcards
- „What is in the Easter basket?” – zabawy o tematyce Wielkanocy
ZAGADNIENIA NA MIESIĄC KWIECIEŃ
I TYDZIEŃ- „WIOSNA W OGRODZIE”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Zapoznanie z narzędziami używanymi w ogrodzie oraz pracami wykonywanymi w nim.
- „Czego rośliny potrzebują do życia?” – wysłuchanie opowiadania M. Różyckiej o żółtym tulipanie – rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych, wyrabianie opiekuńczej postawy wobec roślin.
- Nauka piosenki „Marchewka Maja”.
- Przeliczanie w zakresie 6, układanie prostych rytmów.
II TYDZIEŃ- „NA WSI”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Wysłuchanie wiersza T.M. Massalskiej pt.” W gospodarstwie” – nazywanie zwierząt żyjących w gospodarstwie. Wyjaśnienie kim jest rolnik i czym się zajmuje.
- Taniec z chustami do utworu A. Vivaldiego pt. „Wiosna”.
- Dzielenie nazw zwierząt na sylaby.
- Wykonanie pracy plastycznej.
- Nazywanie zwierząt dorosłych i ich dzieci.
III TYDZIEŃ- „WIELKANOC”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- „Wielkanocne zwyczaje” – rozmowa na temat zwyczajów Wielkanocnych w oparciu o ilustracje oraz wiersz M. Konopnickiej pt. „Jak to będzie?”
- „Co możemy zrobić z jajka” – Oglądanie jajek: ugotowanego i surowego – wyszukanie różnic i podobieństw, porównywanie ciężkości. Zapoznanie z budową jajka.
- Wykonanie eksperymentu: co dzieje się gdy wrzucimy jajka do wody z solą.
- Zabawy logopedyczne usprawniające pracę języka.
- Zabawy matematyczne: posługiwanie się określeniami: mniej, więcej, tyle samo. Określanie położenia przedmiotów.
- Śniadanie Wielkanocne.
IV TYDZIEŃ- „ZWIERZĘTA Z DŻUNGLI I SAWANNY”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Zapoznanie z nazwami zwierząt egzotycznych. Poszerzenie wiedzy o ich życiu oraz zwyczajach.
- Zabawy matematyczne: dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy obrazkami.
- Wysłuchanie bajki pt. „Trampolinek idzie do zoo” U.Piotrowskiej.
- Nauka piosenki pt. „idziemy do zoo”. Ilustrowanie treści ruchem.
- Zabawy matematyczne: przeliczanie zwierząt, określanie ich wielkości. Klasyfikowanie zwierząt ze względu na: wielkość, kolor.
- „Gdzie ryczy lew?” – zabawy słuchowe.
V TYDZIEŃ- „JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Oglądanie ilustracji przedstawiających Polskie symbole Narodowe. Odsłuchanie hymnu „Mazurek Dąbrowskiego”
- Wykonanie pracy plastycznej z okazji Święta Flagi.
- Zabawy z chustą animacyjną.
- Nauka piosenki pt.”Jesteśmy Polką i Polakiem”.
- Zabawy paluszkowe.
ZAGADNIENIA NA MIESIĄC MARZEC
I TYDZIEŃ- „MUZYKA WOKÓŁ NAS”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Wysłuchanie wiersza E. Stadmuller pt. „Gdzie mieszka muzyka?”.
- Zapoznanie z instrumentami muzycznymi: ich nazwami, wyglądam, sposobem grania .
- Przeliczanie instrumentów w zakresie 6, klasyfikowanie ich ze względu na: rodzaj, kolor, wielkość.
- Zabawy do piosenki „Jestem muzykantem Konszabelantem”.
- Rozwiązywanie zagadek muzycznych.
II TYDZIEŃ- „OZNAKI WIOSNY”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego pt. „Bajka o dniach tygodniach” – zapoznanie z nazwami tygodnia.
- Czym są kalendarze i jakie są ich rodzaje.
- Zmiany w pogodzie – jak zmienia się pogoda w marcu, co oznacza przysłowie „W marcu jak w garncu”
- Zapoznanie z nazwami wiosennych kwiatów, opisywanie ich wyglądu.
- Zapoznanie z mieszkańcami łąki.
- Wykonanie pracy plastycznej.
- Obchody „Dnia Matematyki”.
III TYDZIEŃ- „NADCHODZI WIOSNA”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Wysłuchanie wiersza A. Surowiec pt. „Nadchodzi Wiosna” – poznanie charakterystycznych cech wiosny opisanych w wierszu. Zachęcanie do wypowiedzi na określony temat.
- Nauka piosenki pt. „hop, hop, wiosna juz tu”. Ilustrowanie treści piosenki ruchem.
- Zabawy matematyczne, min. przeliczanie, określanie wielkości.
- Zabawy logopedyczne usprawniające pracę języka.
- Obchody Pierwszego Dnia Wiosny.
IV TYDZIEŃ- „Wiosenna łąka”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Wysłuchanie wiersza Z. Baryły pt. „wiosenna łąka”. Rozpoznawane i nazywanie wybranych owadów na podstawie charakterystycznych cech budowy, naśladowanie odgłosy owadów.
- Zabawy matematyczne: dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy obrazkami.
- Zabawy z chustą animacyjną.
- Wykonanie pracy plastycznej.
- Rozmowa na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka, zapoznanie kształtowanie reakcji na sygnał dźwiękowy, niebezpieczeństwo płynące z kontaktu z pszczołami, znaczenie miodu dla ludzi.
ANGIELSKI – MARZEC
PETS – ZWIERZĘTA DOMOWE
– wprowadzenie słownictwa związanego ze zwierzętami domowymi
– „I have a pet” – zapoznanie z tekstem i melodią utworu
– zabawy z piosenką „I have a pet”
– aktywne słuchanie książeczki „1,2,3 which one is me?” – zwierzęta domowe i ich odgłosy
– gry i zabawy językowe w oparciu o flashcards i inne pomoce dydaktyczne
ZAGADNIENIA NA MIESIĄC LUTY
I TYDZIEŃ- „KARNAWAŁOWE ZABAWY”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- „ W karnawale, w karnawale”– słuchanie wiersza Z. Dmitroca. Rozmowa nt. zwyczajów karnawałowych, oglądanie charakterystycznych rzeczy: maska, czapeczka itp.
- „Maska karnawałowa” – zajęcia plastyczne Kształtowanie umiejętności przyklejania sypkich materiałów
- Eksperyment karnawałowy – „Magiczny balon”- naelektryzowany balon przyciąga wycięte małe gwiazdki, serduszka.
- PRZEDSTAWIENIE Z OKAZJI DNIA BABCI I DZIADKA
- „Balony, baloniki” – zabawy matematyczne Klasyfikacja balonów według koloru, rozmiaru: duży, mały. Doskonalenie liczenia do 10.
II TYDZIEŃ- „BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Słuchanie bajki dla dzieci „Kubuś Puchatek”. Omówienie bajki. Rozmowa o swojej ulubionej postaci z bajek.
- Słuchanie piosenki „Czerwony Kapturek” Bajeczki Pioseneczki. Taniec z szarfą w rytm piosenki.
- Eksperyment „Nurek w butelce”
- „Domek” Zabawa matematyczna. Dziecko dostrzega co znikło ze zbioru przedmiotów (el. domku: okno, drzwi itp.)
- Obchody Walentynek
III TYDZIEŃ- „U FRYZJERA”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- „Dwa jeże” – słuchanie wiersza L.J. Kerna. Rozmowa nt. rodzajów fryzur i pracy fryzjera.
- Zajęcia plastyczne „Fryzurka na wietrze”- dmuchanie słomką na farbę, tworzenie fryzur.
- Nazywanie urządzeń elektrycznych użytych w pracy fryzjera, omówienie jak bezpiecznie z nich korzystać.
- „W salonie fryzjerskim” – zabawa matematyczna. Posługiwanie się nazwami przyborów fryzjerskich. Doskonalenie liczenia.
IV TYDZIEŃ- „ZDROWE PRZEDSZKOLAKI”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Słuchanie wiersza Antonety-Anny Bednarek „Zostanę pielęgniarką”. Rozmowa na temat pracy pielęgniarki
- „Zdrowia smaki” Centrum Uśmiechu – zajęcia muzyczno-ruchowe. Wdrażanie dzieci do dbania o zdrowie.
- „U dentysty” – słuchanie wiersza B. Formy połączone z zabawą dydaktyczną „Co lubi ząbek?”.
- „Piramida żywienia”- poznanie zasad zdrowego odżywiania, nazywanie znanych produktów.
- „U lekarza” – zapoznanie z rodzajami lekarstw, sprawdzanie na wadze co jest cięższe a co lżejsze Projekt edukacyjny „Matematyka- lubię to”
- „Zdrowe jedzenie” – zabawa dydaktyczna. Rozumienie potrzeby spożywania produktów potrzebnych do zachowania zdrowia. Zgodne współdziałanie w zespole.
ZAGADNIENIA NA MIESIĄC STYCZEŃ
I TYDZIEŃ- „ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Słuchanie wiersza M. Buczkówny „Sarenka w zimie”-rozmowa na temat wiersza. Rozmowa na temat co robi pan leśniczy?
- Wykonanie pracy plastycznej „Karmnik”-naklejanie gotowych elementów, przyklejanie ziarenek i ptaszków.
- Zabawa matematyczna „Ptaszki w karmniku”-układanie i przeliczanie ptaszków w karmniku. Zwrócenie uwagi w jakim miejscu znajdują się ptaki: na daszku, w karmniku, nad karmnikiem, pod karmnikiem.
- Słuchanie wiersza „Domek dla ptaszków” I. Suchorzewskiej – rozmowa nt. Jak możemy pomóc ptakom przetrwać zimę?, Czym karmimy ptaki?- uzupełnianie karmnika przedszkolnego.
II TYDZIEŃ- „ZIMOWE ZABAWY”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Słuchanie wiersza „Zima” M. Konopnicka- rozmowa na temat wiersza. Oglądanie ilustracji „Zima”- obrazki przedstawiające oznaki zimy: bałwan, płatki śniegu, choinkę, sanki, narty, łyżwy- dzielenie na sylaby.
- Zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Zima, zima, zima, pada, pada śnieg”. Ilustrowanie piosenki ruchem.
- „Kostki lodu”- eksperyment badawczy
- Zabawa matematyczna „Zimowa wyliczanka”-liczenie chmur i śnieżynek.
- Oglądanie ilustracji „Bezpieczne zimowe zabawy”- poznanie zasad bezpiecznych aktywności zimowych.
III TYDZIEŃ- „KOCHANI BABCIU I DZIADKU”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Wykonanie prezentu dla babci i dziadka.
- Słuchanie bajki „Kicia Kocia gotuje”-rozmowa na temat opowiadania. Dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci. Oglądanie zdjęć dziadków-podawanie imion babci i dziadka.
- Oglądanie ilustracji „Spacer z babcią i dziadkiem”- dostrzeganie różnic między ludźmi starszymi a dziećmi. Próba nazywania miesiąca w którym obchodzimy Dzień babci i dziadka- zwracamy się z szacunkiem do osób starszych.
- Zabawa matematyczna „Kwiaty dla babci i dziadka”- manipulowanie ilością kwiatów.
IV TYDZIEŃ- „POZNAJEMY RÓŻNE SKLEPY”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego „Gdzie się co kupuje” .Oglądanie ilustracji różnych rodzajów sklepów-omówienie gdzie się co kupuje. Rozmowa na temat pracy sprzedawcy.
- Słuchanie i nauka piosenki „Sklep z zabawkami- Urwisowo”. Udzielanie odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczyciela dotyczące piosenki.
- Oglądanie ilustracji „Sklep warzywniczy. Udzielanie odpowiedzi na pytania nauczyciela „Co możemy kupić w sklepie warzywniczym”. Nazywanie warzyw i owoców przy pomocy zagadek.
- Słuchanie wiersza B. Formy „Zakupy”-rozmowa na temat wiersza. Oglądanie różnych pieniędzy: monet, banknotów. Klasyfikowanie monet i banknotów.
ZAGADNIENIA NA MIESIĄC GRUDZIEŃ
I TYDZIEŃ- „ODWIEDZINY ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Wysłuchanie bajki o Świętym Mikołaju. Rozmowa na temat treści wysłuchanej bajki. Oglądanie ilustracji przedstawiających Św. Mikołaja – opisywanie wyglądu, nazywanie charakterystycznych elementów stroju.
- Układanie prostego rytmu, nazywanie zabawek, kolorów, określanie wielkości zabawek oraz posługiwanie się określeniami: duży, mały, większy, mniejszy – projekt edukacyjny „matematyka- lubię to”.
- Wykonanie pracy plastycznej pt. „św. Mikołaj”.
- Nauka piosenki pt. „o Świętym z brodą” – ilustrowanie treści piosenki ruchem.
- Spotkanie ze Świętym Mikołajem.
II TYDZIEŃ- „ROBI SIĘ CORAZ ZIMNIEJ”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- „Pajacyk Fik Myk szuka mieszkania na zimę” – wysłuchanie opowiadania M. Galicy. Rozmowa na temat treści opowiadania oraz o sposobach pomagania zwierzętom zimą.
- Zabawy matematyczne: klasyfikowanie ze względu na: kolor oraz wielkość. Przeliczanie w zakresie 6
- „Lodowe eksperymenty” – badanie cech lodu wielozmysłowo. Określanie właściwości lodu.
- „Zimowa piosenka” – granie na instrumentach muzycznych oraz improwizacje taneczne do utworu A. Vivaldiego pt. „zima”.
III TYDZIEŃ- „ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Wysłuchanie wiersz pt. „Wierszowana opowieść wigilijna” K. Woźniak. Zapoznanie z tradycjami świąt Bożego Narodzenia.
- Tworzenie ozdób świątecznych różnymi technikami.
- Oglądanie gałązek drzewa iglastego. Rozwijanie zmysłów dotyku i węchu. Rozumienie znaczenia wody w życiu roślin.
- Rozwiązywanie zagadek o tematyce świątecznej.
IV TYDZIEŃ- „ŚWIĘTA TUŻ TUŻ”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Wysłuchanie historii o aniołku i bożonarodzeniowej gwiazdce. Rozmowa na temat treści opowiadania.
- Zabawy matematyczne: dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy obrazkami.
- Zabawy z chustą animacyjną.
- Zabawy paluszkowe do wiersza pt. „dziesięć palców mam” – projekt edukacyjny „Matematyka-lubię to”.
V TYDZIEŃ- „NADCHODZI NOWY ROK”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Wysłuchanie wiersza pt. „Nowy Rok” H. Bechlerowa. Rozmowa na temat treści wiersza, Wyjaśnienie pojęć: nowy rok, sylwester..
- Wykonanie masek sylwestrowych.
- Wysłuchanie wiersza pt. „Tydzień ” J. Brzechwy – nauka dni tygodnia.
- Oglądanie różnych rodzajów zegarów. Omówienie elementów zegara: tarcza, wskazówki.
ZAGADNIENIA NA MIESIĄC LISTOPAD
I TYDZIEŃ- „PIERWSZY POLSKA – MOJA OJCZYZNA”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Słuchanie wiersza Z. Dmitroc pt. „O warszawskiej Syrence”.
- Zapoznanie z najważniejszymi miejscami w Poznaniu. Oglądanie ilustracji przedstawiających te miejsca.
- Zapoznanie z symbolami narodowymi.
- Nauka hymnu „Mazurek Dąbrowskiego”.
- Zapoznanie z wybranymi miastami w Polsce. Oglądanie ilustracji charakterystycznych dla danych miast obiektów.
II TYDZIEŃ- „DOMOWI ULUBIEŃCY”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Słuchanie opowiadania M. Tokarczyk pt. ” Domowi ulubieńcy”.
- Oglądanie ilustracji przedstawiających zwierzęta domowe.
- Nauka piosenki pt. „pieski małe dwa”. Zabawy ruchowe do piosenki.
- Zapoznanie z zawodem weterynarza.
- Zapoznanie ze sposobami dbania o zwierzęta domowe.
- Zabawy matematyczne: przeliczanie, klasyfikowanie przedmiotów, używanie określeń: mały, duży, mniejszy, większy.
III TYDZIEŃ- „MOJA RODZINA”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Wysłuchanie Opowiadania A. Surowiec pt. „Rodzinka”. Rozmowa kierowana pytaniami na temat treści opowiadania.
- Nauka piosenki pt. „rodzina”. Zabawy ruchowe do piosenki.
- Rozwiązywanie zagadek słownych oraz słuchowych dotyczących urządzeń domowych.
- Zabawy matematyczne: układanie prostego rytmu, nazywanie kolorów, określanie liczebności zbiorów, posługiwanie się określeniami: mały, duży, mniejszy, większy.
- Oglądanie ilustracji przedstawiających rodziny w różnych sytuacjach, min. w domu, na spacerze. Określanie co robią, gdzie się znajdują, wyszukiwanie różnic i podobieństw.
IV TYDZIEŃ- „URZĄDZENIA W MOIM DOMU”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Wysłuchanie wiersza J. Myślińskiej pt. „Urządzenia elektryczne”.
- Oglądanie ilustracji przedstawiających urządzenia elektryczne. Nazywanie ich oraz zapoznanie z ich zastosowaniem w domu.
- Zabawy matematyczne: przeliczanie, posługiwanie się określeniami położenia przedmiotów: za, w, na, obok.
- Rozwiązywanie zagadek słownych oraz słuchowych dotyczących urządzeń domowych.
- Obchody Dnia Pluszowego Misia. Zapoznanie z historią tego święta. Nauka piosenki „Miś pluszowy”- ilustrowanie treści piosenki ruchem. Oglądanie ilustracji przedstawiających misie z popularnych bajek.
ZAGADNIENIA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
I TYDZIEŃ- „JESIENNE WARZYWA”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Słuchanie wiersza „Na straganie” P. Siewiera-Kozłowska ,ilustrowany treści wiersza warzywami. Zapoznanie z pracą ogrodnika
- Oglądanie różnych warzyw( marchewka, pietruszka, cebula, ziemniak itp.) oraz tego co można z nich zrobić. Uświadomienie jakie wartości mają warzywa dla zdrowia, degustacja warzyw.
- Zapoznanie z ziemniakiem i jego wyglądem- tworzenie obrazka z ziemniaczanych pieczątek
- Zabawa matematyczna „Warzywa w ogrodzie krasnoludka” przeliczanie warzyw, porównywanie liczebności: mało, dużo, mniej, więcej.
II TYDZIEŃ- „MIESZKAŃCY LASU”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Oglądanie ilustracji lasu oraz zwierząt, które żyją w lesie. Nazywanie zwierząt. Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach i wskazywanie odpowiedniego obrazka.
- Słuchanie fragmentu opowiadania „Kolczatek” H. Bechlerowej , ilustrowanego obrazkami. Poznanie zwyczajów i wyglądu jeża.
- Słuchanie piosenki i zabawa ruchowa do piosenki „Wiewióreczka mała”
- Ptaki odlatują”- poznanie ptaków odlatujących i zostających w Polsce na zimę. Manipulowanie ilością ptaków- przeliczanie.
III TYDZIEŃ- „BEZPIECZNIE NA ULICY”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Oglądanie ilustracji „Na ulicy”. Rozpoznawanie i nazywanie pojazdów na ulicy. Rozumienie określeń: przejście dla pieszych, pasy, sygnalizator świetlny, ścieżka rowerowa.
- Zapoznanie z tekstem i melodią piosenki „Pan Policjant”. Nauka piosenki. Zabawy przy piosence. Kim jest Pan policjant?
- Zabawa matematyczna „Znam znaki drogowe”. Rozpoznawanie znaków drogowych – kształtów wzrokowo oraz przez ruch dłoni wokół brzegu kartonika. wew. Projekt ed. „Matematyka- lubię to”
- Dostrzeganie różnic w najbliższym otoczeniu- znajdowanie czerwonych i zielonych liści, obserwacja zmian w przyrodzie.
IV TYDZIEŃ- „DESZCZOWA POGODA”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Oglądanie ilustracji „Jesień”. Opisywanie jesiennej pogody. Udzielanie odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczyciela. Rozwiązywanie zagadek: deszcz, wiatr, parasol.
- Słuchanie wiersza „Parasolka” D. Gellner. Oglądanie różnych parasoli-zwrócenie uwagi na kolorystykę. Malowanie farbami konturu parasola.
- Rozmowa na temat „Co możemy robić gdy pada deszcz?”-oglądanie ilustracji przedstawiających zabawy dzieci w domu i przedszkolu gdy pada deszcz.
- Zabawa matematyczna „Deszczowe kropelki”-układanie rytmu z kropelek: mała-duża, mała-duża itd. Liczenie dużych i małych kropli.
V TYDZIEŃ „CZYŚCIOSZKI”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- „Lustro”- rozwiązywanie zagadki J .Wasilewskiej. Oglądanie różnych lusterek. „Do czego jest nam potrzebne lusterko?”
- Zapoznanie z tekstem piosenki „Umyć ręce”-zabawa muzyczno-naśladowcza. Ilustrowanie piosenki ruchem.
- Eksperyment „Jak mydło walczy z zarazkami”
- Zabawa matematyczna „Zgadnij czego brakuje”. Zapoznanie się z ilustracjami przedmiotów do codziennej higieny oraz uświadamianie co grozi w gdy się higienę zaniedbuje.
ZAGADNIENIA NA MIESIĄC WRZESIEŃ
I TYDZIEŃ- „PIERWSZY RAZ W PRZEDSZKOLU”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Słuchanie wiersza Ireny Suchorzewskiej „ Mam 3 latka, 3 i pół” Zapoznanie z wyglądem sali- ustalenie zasad panujących w sali – kodeks przedszkolaka.
- Tworzenie krasnoludka z kształtów i odbitej rączki- nadanie imienia krasnoludkowi.
- Zabawa matematyczna „W szatni”- nauka klasyfikowania.
- Wyjście na teren ogrodu przedszkolnego- obserwacja roślin znajdujących się w ogrodzie obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
II TYDZIEŃ- „JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- „Moje przedszkole” Rozpoznawanie pomieszczeń w przedszkolu, zapoznanie z innymi pracownikami przedszkola- ogrodnikiem, kucharkami, rehabilitantem i innymi pracownikami w placówce.
- Słuchanie i nauka piosenki „Magiczne słowa”- Bajkowa drużyna. Zabawy przy piosence w kole. Udzielanie odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczyciela.
- Tupanie i klaskanie na zapamiętywanie- nazywanie części ciała. Wewnątrz przedszkolny projekt edukacyjny „Matematyka-lubię to”.
- Zabawa „Porządki w kąciku przyrody”-nazywanie zebranych darów w kąciku, układanie, segregowanie przyniesionych przez dzieci darów przyrody zebranych dzień wcześniej na terenie ogrodu przedszkolnego i tych przyniesionych z domu.
III TYDZIEŃ- „LUBIMY SIĘ BAWIĆ”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Zabawa matematyczna „Kolorowe kropki”. Klasyfikowanie kropek ze względu na kolor i wielkość. segregowanie ze względu na kolor- Wewnątrz przedszkolny Projekt edukacyjny „Matematyka-lubię to” . Praca zespołowa robienie na dużym arkuszu szarego papier w pętlach stempli z palców „Kropki”
- Słuchanie wiersza „Zabawy” A. Łady-Grodzickiej. Rozpoznawanie zabawek przez dotyk-zabawa Czarodziejski woreczek. Posługiwanie się nazwami zabawek.
- Słuchanie wiersza „Klocki” . Rozmowa kierowana pytaniami na temat wiersza. Tworzenie „Domek z klocków”-naklejanie gotowych elementów, próba nazwania kształtów.
- Oglądanie ilustracji przedstawiających różne zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla danej pory roku- tworzenie „Kalendarza pogody”- ustalenie jaka jest pogoda?
IV TYDZIEŃ- „JESIENNE OWOCE”
W tym tygodniu dzieci dowiedzą się:
- Słuchanie popularnego wiersza „Jesienią” M. Konopnickiej . Rozmowa na temat wiersza, poznanie owoców jesiennych i nazw ich drzew.
- Słuchanie piosenki „Małe czerwone jabłuszko”- nauka refrenu. Taniec do piosenki.
- Zabawa matematyczna „Ile jest owoców?”-liczenie (1,2,3) owoców na drzewach, pod drzewami z pomocą krasnoludka- manipulacja owocami.-Seria „znikające obiekty”-Wewnątrz przedszkolny Projekt edukacyjny „Matematyka-lubię to”
- Oglądanie i nazywanie owoców. Rozmowa na temat „Co możemy zrobić z owoców”-obserwacja przekroju wybranych owoców, testowanie smaku.